2η-3η κινητικότητα: Βόρειες χώρες

2η & 3η κινητικότητα: Επιμόρφωση σε Σουηδία, Φιλανδία και Εσθονία


Στις 27 Ιουνίου - 6 Ιουλίου 2018, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Σχεδίου Erasmus+ KA1 του 3ου ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης με θέμα: «Μαθήματα ανθρωπιστικών επιστημών και καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας», υλοποιήθηκε η δεύτερη κινητικότητα του προγράμματος, με τίτλο: "From Stockholm to Tallinn - the north between east and west", στη Σουηδία, τη Φιλανδία και την Εσθονία. Το εκπαιδευτικό σεμινάριο παρακολούθησαν η φιλόλογος καθηγήτρια Αμαξοπούλου Αρετή και η καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας Ουζουνάκη Βασιλική. Στην επιμόρφωση συμμετείχαν συνολικά 16 εκπαιδευτικοί από τη Φιλανδία, τη Γερμανία, τη Λιθουανία, την Εσθονία και την Ελλάδα. Βασική γλώσσα της επιμόρφωσης ήταν η αγγλική.

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας της κινητικότητας οι συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί συμμετείχαν στη δημιουργία συναφούς με την ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας εκπαιδευτικού υλικού με τη συγγραφή δύο άρθρων, ένα με τίτλο "The multicultural town of Didimoteicho, Greece" και ένα με τίτλο "The Thermal Springs of Traianoupoli", τα οποία δημοσιεύτηκαν στο ψηφιακό βιβλίο του διοργανωτή οργανισμού.

Η επιμόρφωση επικεντρώθηκε σε διαπολιτισμικές διασυνδέσεις και αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στις χώρες του βορά, καθώς είναι σπουδαίος ο ρόλος της θαλάσσιας διασύνδεσης στην περιοχή της Βαλτικής θάλασσας. Οι Βίκινγκς από τη Στοκχόλμη μέχρι την Κωνσταντινούπολη, ο Χανσεατικός συνασπισμός από τη Στοκχόλμη μέχρι το Τούρκου και το Ταλλίν, η δημιουργία του ανεξάρτητου φιλανδικού κράτους μετά από περιόδους κυριαρχίας από δυτικούς και ανατολικούς κατακτητές - Σουηδούς και Ρώσους - σχηματίζουν μια γραμμή άλλοτε θαλάσσιας διασύνδεσης και άλλοτε σύγκρουσης καθώς και γλωσσικής πολυμορφίας.

Κατά την επιμόρφωση, με έμφαση στη βιωματική μάθηση και την ομαδοσυνεργατική μέθοδο συνδυάστηκαν διαφορετικά διδακτικά αντικείμενα ανθρωπιστικών σπουδών και ενσωματώθηκαν στη διδασκαλία καλλιτεχνικοί τρόποι έκφρασης, όπως δραματοποίηση και εικαστικές τέχνες, σε χώρους ιστορικού ενδιαφέροντος, καθώς και νέες τεχνολογίες με τη μορφή άρθρων σε διαδικτυακό περιοδικό, βίντεο και φωτογραφιών.

Το πρόγραμμα της επιμόρφωσης, το οποίο περιλαμβάνεται και στο ψηφιακό βιβλίο του διοργανωτή οργανισμού, διαμορφώθηκε ως εξής:

27 - 30 Ιουνίου: Συνάντηση - γνωριμία - εισαγωγή - στόχοι του προγράμματος - δημιουργία ομάδων εργασίας - μελέτη της ιστορίας του νησιού των Βίκινγκ "Birka", της παλιάς πόλης "Gamla Stan", του μουσείου "Vasa", του ιστορικού μουσείου και του "Estonia Monument" της Στοκχόλμης.

1 - 2 Ιουλίου: Μετάβαση με πλοίο στην πόλη Τούρκου της Φιλανδίας και επίσκεψη στον καθεδρικό ναό και το μεσαιωνικό κάστρο της πόλης καθώς και συμμετοχή στο μεσαιωνικό φεστιβάλ που διεξαγόταν στη μεσαιωνική αγορά εκείνες τις μέρες. Πρώτη επαφή με το φιλανδικό έπος "Kalevala"

2 - 3 Ιουλίου: Μετάβαση με λεωφορείο στην πρωτεύουσα Ελσίνκι της Φιλανδίας. Μελέτη της φιλανδικής μυθολογίας μέσα από την αρχιτεκτονική, τα γλυπτά και τη δραματοποίηση του φιλανδικού έπους "Kalevala" σε κεντρικό σχολείο της πρωτεύουσας από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς. Επίσκεψη στο νησί-φρούριο "Suomenlinna", στον ορθόδοξο καθεδρικό ναό "Uspenski", στον Λουθηρανικό καθεδρικό ναό και στο μουσείο της πόλης.

4 - 6 Ιουλίου: Η επιμόρφωση συνεχίστηκε στο Ταλλίν της Εσθονίας, όπου η μετάβαση έγινε με πλοίο, και περιλάμβανε περιήγηση και ξενάγηση στην παλιά μεσαιωνική πόλη και στη σύγχρονη πόλη του Ταλλίν. Επίσης πραγματοποιήθηκε επίσκεψη μελέτης στο μουσείο της Χανσεατικής πόλης, στο μπαρόκ παλάτι "Kadriorg", στο μουσείο καλών τεχνών και στο παλαιό καθολικό μοναστήρι "Pirita" αλλά και μαθήματα ποίησης και μετάφρασης ποιημάτων στον χώρο του "Broken Line - Estonia Monument".

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με δραστηριότητα αξιολόγησης του σεμιναρίου και την επίδοση των πιστοποιητικών συμμετοχής στους συμμετέχοντες από τους επιμορφωτές.

Επιμέλεια ιστότοπου: Αρετή Αμαξοπούλου
Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε